Workshop: Viden Nu!
Som organisation, virksomhed eller institution skal man kunne skabe meningsfulde relationer. Relevans og præcision er vigtigt, når relationer skal opbygges og vedligeholdes - uanset om der kommunikeres med kunder, medarbejdere eller dine øvrige interessenter. Det kræver hele tiden ny viden fra din interessenter, og det kræver, at din organisation hurtigt kan handle på den viden, den får fra interessenterne.
Viden Nu-processen
I første omgang kræver det, at du ved præcis, hvem det er, du skal have i tale, hvornår og med hvilke formål. Og dernæst kræver det, at du er i kontakt med dem via relevante digitale platforme. Endelig kræver det systematik i arbejdet, så det bliver en kontinuerlig proces til glæde for både kommunikations- og produktudviklingsaktiviteterne i virksomheden. At tilrettelægge og arbejde med denne proces kalder vi for Viden Nu-Processen.
Hvem henvender workshoppen sig til?
Workshoppen er for virksomheder, som ønsker at fortælle sine medarbejdere, hvordan man indfanger og videreformidle up-to-date viden om markedet, kunder og medarbejdere. Alle i organisationen skal kunne forstå, hvordan videndeling, kunderelationer, digitale platforme og kommunikation, produktudvikling samt markedsføringsaktiviteter hænger sammen i en større enhed og hvorfor det gøre organisation konkurrencedygtig på et globalmarked, når alle forstår synergien.
Hvad lærer I?
Workshoppen giver jer indblik i, hvordan man kan opbygge processer til kontinuerlig at kunne agere relevant og målrettet i forhold til mange målgrupper samtidigt. Udbyttet er en klarhed over, hvordan du systematiserer vidensindsamling fra kunder, medarbejdere og markedet med relevant teknologi.
Tag udgangspunkt i din egen virkelighed
Deltagernes eget arbejde er udgangspunktet for workshoppen, der byder på en kombination af undervisning, arbejde, drøftelser, præsentationer og sparring med konsulenterne. Der er en uge mellem dag 1 og dag 2, så der kan arbejdes intensivt med egen case. Samtlige deltagere får tilsendt bogen Målgruppeanalyse - Lær dine brugere at kende af Chr. Viktor Rasmussen og Louise Harder Fischer.
Viden Nu-processen
I første omgang kræver det, at du ved præcis, hvem det er, du skal have i tale, hvornår og med hvilke formål. Og dernæst kræver det, at du er i kontakt med dem via relevante digitale platforme. Endelig kræver det systematik i arbejdet, så det bliver en kontinuerlig proces til glæde for både kommunikations- og produktudviklingsaktiviteterne i virksomheden. At tilrettelægge og arbejde med denne proces kalder vi for Viden Nu-Processen.
Hvem henvender workshoppen sig til?
Workshoppen er for virksomheder, som ønsker at fortælle sine medarbejdere, hvordan man indfanger og videreformidle up-to-date viden om markedet, kunder og medarbejdere. Alle i organisationen skal kunne forstå, hvordan videndeling, kunderelationer, digitale platforme og kommunikation, produktudvikling samt markedsføringsaktiviteter hænger sammen i en større enhed og hvorfor det gøre organisation konkurrencedygtig på et globalmarked, når alle forstår synergien.
Hvad lærer I?
Workshoppen giver jer indblik i, hvordan man kan opbygge processer til kontinuerlig at kunne agere relevant og målrettet i forhold til mange målgrupper samtidigt. Udbyttet er en klarhed over, hvordan du systematiserer vidensindsamling fra kunder, medarbejdere og markedet med relevant teknologi.
Tag udgangspunkt i din egen virkelighed
Deltagernes eget arbejde er udgangspunktet for workshoppen, der byder på en kombination af undervisning, arbejde, drøftelser, præsentationer og sparring med konsulenterne. Der er en uge mellem dag 1 og dag 2, så der kan arbejdes intensivt med egen case. Samtlige deltagere får tilsendt bogen Målgruppeanalyse - Lær dine brugere at kende af Chr. Viktor Rasmussen og Louise Harder Fischer.
Dag 1: Målgruppeanalyse og kommunikationsstrategi.Kl. 9.00 – kl. 12.00 ”1-til-1 segmentering”
Vi underviser i, hvordan du researcher og kortlægger dine kunder og interessenter. Hvordan du kan benytte metoder som fokusgrupper, observationer og probing til at komme tættere på, hvem de er. Med udgangspunkt i målgruppeanalysen udarbejder vi portrættering af dine typiske interessenter og ender ud med en række personaer, du kan tale med - og ikke kun til. Hvilke samtaler vil de føre, hvad sætter de pris på, hvilke præferencer har de? Hvorhenne får vi dem i tale? Ved Louise Harder og Ida Borch. Kl. 12.00 – 13.00 - Frokost Kl. 13.00 – kl. 16. 00 ”Meningsfulde samtaler og budskaber” Med udgangspunkt i de forskellige personaer arbejdes der med strategier for, hvordan dialogen med de magfulde kunder og brugere skal eksekveres. Hvordan gør du dine medarbejdere klar til at deltage i samtalerne på nettet og mobilen? Og hvad skal der tales om? Ved Ida Borch |
Dag 2: Digital strategi og videndelingKl. 9.00 – 12.00 ”Platforme – fordele og ulemper”
Med udgangspunkt i personaer og kommunikationsstrategi kobles der digitale platforme på, der vil sikre en kontinuerlig videnindsamlingen. Der drøftes, hvilke platforme og sociale medier, der kan tages i anvendelse, samt hvilke fordele og ulemper de har. Ved Camilla Bartholdy. Kl. 12.00 – 13.00 - Frokost Kl. 13:00 – 15:00 ”Skab systematik i videndelingen" Workshoppen afslutter med et indblik i, hvordan viden om markedet og kunderne, via simple videndelingsindsatser internt i organisationen, kan forbedre både produktudvikling, HR og markedsføringsindsatserne. Ved Louise Harder. |
|